MC beta 3

Questions about MultiCharts and user contributed studies.
drudominique
Posts: 70
Joined: 17 Mar 2010

MC beta 3

Postby drudominique » 29 Apr 2010

Good morning.

I compiled my 3600 with technical backup the new version 6 beta 3 and I have a very bad surprise for the first time I put 2 times longer than with TS while MC was still much faster, the loading datas is slower than the 5.5 I am really disappointed with this version I hope you'll be optimizing your code.
cordially

User avatar
geizer
Posts: 375
Joined: 16 Jun 2008
Has thanked: 40 times
Been thanked: 38 times

Postby geizer » 29 Apr 2010

Hello drudominique,

There is a special thread created yesterday to post all Beta 3 concerns.
I suggest you to post here: http://forum.tssupport.com/viewtopic.php?t=7358
This way you are guaranteed to get the message viewed by developers.
--
Pavel

User avatar
Bruce DeVault
Posts: 438
Joined: 19 Jan 2010
Location: Washington DC
Been thanked: 2 times
Contact:

Postby Bruce DeVault » 30 Apr 2010

Just a quick word of friendly advice about how to report things: when you post, please include specifics as well on the beta 3 feedback thread so others including TSS can reproduce what you are saying. The better you can make it possible for others to easily and quickly see exactly what you are reporting, the more likely it is to be addressed. Conversely, if you make a vague report such that others have to go way out of their way to figure out what you are talking about, it is less likely to be addressed (and you're less likely to ultimately be satisfied) just because of the large number of reports that have to be looked at and always limited resources in any such effort. Make it as easy on others as you can to quickly see what you're talking about - include screenshots, example code, whatever you can so they can easily see exactly what you mean.

drudominique
Posts: 70
Joined: 17 Mar 2010

Postby drudominique » 30 Apr 2010

Good morning Bruce
it's hard for me because everything specifie I do not speak English, and attention to what I said is just so that MC is better than TS which is the case for me but this time I 3600 study compiled and is much slower than before I do not know why but it does.
I'm sorry if you misunderstood my approach but I expect much and I MC ,MCdo not want the same mistakes as TS so sorry if you have not understood my purpose.
I could post in French on the forum? you understand French? cordially

User avatar
TJ
Posts: 7740
Joined: 29 Aug 2006
Location: Global Citizen
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 2221 times

Postby TJ » 30 Apr 2010

if need be, please post in French also... we use Google Translate.

http://translate.google.com

;-)>

.
Last edited by TJ on 30 Apr 2010, edited 1 time in total.

drudominique
Posts: 70
Joined: 17 Mar 2010

Postby drudominique » 30 Apr 2010

ok :-)

j'utilise depuis pas mal d'année TS qui a ete a mon avis la meilleur plateforme surtout la version prosuite 2000i qui est la version qui a permis a TS d'avoir cette réputation de meilleur logiciel , depuis ils ont la version que nous louons en particulier la version 8.xx ils ont ajouter plein de modules , l'objectif avoir un maximum de clients ils ont changé complètement de politique avant c'était la qualité aujourd'hui c'est la quantité .

Et MC est apparu doucement si je ne me trompe pas MC a été crée par des anciens de TS ( peut être qu'ils n'étaient pas d'accord avec la nouvelle stratégie de TS :-) ) en tout cas je pense que les personnes qui ont quitté TS pour créer MC étaient probablement les meilleurs voila pourquoi MC est dans presque tout les domaines plus convivial,plus rapide,mieux pensé ,pratique ergonomique et plus rapide SAUF la version beta 3 qui a la compilation est moins rapide que TS ou que la version 5.5 ( j'ai compilé 3600 study ) ce qui permet de bien comparer voila pourquoi j'ai posté car je souhaite vraiment que MC deviennent une alternative a TS c'est ce que j'attends avec impatience .
j'adore MC leurs graphique sont plus fluide mais voila j'ai un peu peur car pour la première fois une partie de MC ( dans cet exemple la compilation ) ils font moins bien que les versions précédente et j'ai voulu faire ce post car cela me fais penser a TS qui ajoute de nouveaux modules mais a rendu cette plateforme lente et est devenu une véritable usine a gaz et nécessite des ordinateurs de plus en plus puissant pour pouvoir etre utilisé relativement correctement voila tout ce que je voulais dire :-)

User avatar
TJ
Posts: 7740
Joined: 29 Aug 2006
Location: Global Citizen
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 2221 times

Postby TJ » 30 Apr 2010

my understanding is,
none of the MultiCharts people ever worked for TS.

internally, MultiCharts is designed and structured differently than TS,
they are two totally different program altogether.

as to the compilation time,
I haven't made a comparison,
and I don't know if there is anything changed.

but I won't judge a program's ability solely based on the compilation time.
Because a lot of things happened in the compilation process,

There is an option to make the code run faster,
or to compile faster.
Were you using the same option in both compilation?

drudominique
Posts: 70
Joined: 17 Mar 2010

Postby drudominique » 30 Apr 2010

FAST EXECUTION ( always ) .

and ok with you is just the problem at compilation and also in loading datas a bit slower than version 5.5 if MC is much better than the ts any problem :-)

et ok avec vous le problème est juste au niveau compilation et aussi au niveau chargement des datas un peu plus lent que la version 5.5 sinon MC est bien meilleur que TS il manque plus que le DOM ( matrix ) il manque aussi quelque commandes comme asksize,bidsize etc.. et la possibilité de passez des ordres directement de la matrix :-)

User avatar
Andrew Kirillov
Posts: 1589
Joined: 28 Jul 2005
Has thanked: 2 times
Been thanked: 31 times
Contact:

Postby Andrew Kirillov » 30 Apr 2010

Do you compile 3600 studies?
Regarding the data loading issues. Could you give me your workspace please?

drudominique
Posts: 70
Joined: 17 Mar 2010

Postby drudominique » 30 Apr 2010

bonjour .
Oui compilation de 3600 study ( fonctions+indicateur+système ) .
je travaille sur 3 graphique 31 ticks 5 jours d'historique .
attention je dit que la version beta 3 charge moins vite que la version 5.5 mais elle charge presque 10 fois plus vite que TS et en utilisant beaucoup moins de ressource système :-)

cordialement


Return to “MultiCharts”