MC Users group near Paris (France) Français and English

Questions about MultiCharts and user contributed studies.
plbourse
Posts: 2
Joined: 27 Sep 2010
Location: France
Has thanked: 3 times

MC Users group near Paris (France) Français and English

Postby plbourse » 04 Oct 2010

Dear Multicharts users

I am new on Multicharts but I have already discovered how interesting the subject is and how wide we can use it.
Intention is to create a group of Multicharts users near Paris that would be interested to meet once a month in the evening, to share about their experience, exchange ideas, show results, etc... With a friend, we are already organizing such a group on general trading discussions and we have between 15 and 25 regular members in our meetings (generally from 7:30 pm to 10:00 in a pizzeria where we use the 1st floor for ourselves and bring a beamer). Discussion subjects or presentations are generally discussed from one meeting to the other (for example, I plan to share part of my experience - and some of my difficulties - on portfolio backtesting, a lot of value is in the discussion afterwards)

I would like to precise that there is "no must" (participation is not mandatory once you have announced you might be interested, not everybody has to do a presentation, etc...), absolutely no financial idea behind this post or no link to any existing business activity or company. I am proposing this on private base and my job and regular occupation is not at all linked to Software development nor trading.

If you are interested, simply send a short private message to plbourse and we will exchange further. If you know some MC users, who could be interested and will not read this post or any other site where I could reach some potential participants, do not hesitate to write to me or forward the post.

Wishing you all successful trading. pl

Chers utilisateurs de Multicharts,

Je suis nouveau sur Multicharts mais j'ai bien vite découvert l'intérêt et la puissance de l'outil.
Mon intention est de créer un groupe informel d'utilisateurs français de MC se retrouvant en soirée une fois par mois pour partager leur expérience, échanger des idées, présenter des résultats, etc... Avec un ami, nous avons déjà créé un groupe de ce genre sur le trading en général et nous avons de 15 à 25 membres réguliers à nos réunions (généralement de 19:30 à 22:00 dans une pizzeria où nous réservons le 1er étage et amenons un projecteur). Les sujets de discussion sont fixés d'une réunion sur l'autre (par exemple, je me vois bien présentant mon expérience et mes difficultés sur le backtest d'un portefeuille d'actions, et je sais que la discussion sera très riche pour tous).

Je tiens à préciser qu'il n'y a aucune obligation (la participation n'est pas obligatoire pour ceux qui se sont déclarés intéressés, il n'est pas question de demander une présentation à chacun des participants, etc...), cette proposition est faite dans un but absolument non lucratif ni commercial, et il n'y a aucune relation avec une société ou activité existante. Je fais cette proposition à titre purement privé, mon métier et ma profession n'ont absolument rien à voir avec le développement de logiciel ni avec le trading.

Si vous êtes intéressé, merci de me renvoyer (à plbourse) un message privé pour la poursuite des échanges et de l'organisation. Si vous connaissez d'autres utilisateurs de MC ou d'autres sites qui me permettraient de joindre d'autres utilisateurs potentiels, n'hésitez pas à me faire suivre ce message ou à me contacter.

je vous souhaite plein de succès dans vos trades.
PL

micmau
Posts: 1
Joined: 16 Nov 2022
Location: PARIS (France)

Re: MC Users group near Paris (France) Français and English

Postby micmau » 11 May 2023

bonjour
je viens d'acquérir multicharts et en recherchant d'autres utilisateurs en France j'ai trouvé votre message ... mais je vois qu'il date de 2010 !
est il toujours d'actualité ?
si oui, je suis intéressé
pour information je suis parisien
cordialement,
MM


Return to “MultiCharts”